Close
(0) items
You have no items in your shopping cart.
All Categories
    Filters
    Preferences
    Search

    خطر بیکاری این ۹۰۰۰ نفر!

    Monday, November 30, 2020

    خطر بیکاری این ۹۰۰۰ نفر!

     
    خطر بیکاری این 9000 نفر!

    ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه درباره خطر ورشکستگی سه هزار واحد صنفی عضو این اتحادیه و بیکاری ۹۰۰۰ نفر هشدار داد و گفت: باید شرایط متفاوتی برای واحدهای صنفی پوشاک در نظر گرفته شود.

    حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی بازار به دلیل محدودیت‌های کرونا اظهار کرد: از همکاری صنف پوشاک در این شرایط سخت قدردانی می‌کنیم که با وجود همه مشکلات مغازه‌های خود را بستند و همراهی خوبی داشتند، اما باید یادآور شد واحدهای صنفی پوشاک در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و اگر محدودیت‌ها ادامه پیدا کند با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

    وی با بیان اینکه صنف پوشاک برای فصل مشخصی جنس تهیه می‌کنند و مانند سایر صنوف نیست که اگر اجناس آنها برای مدتی باقی بماند نه تنها ایرادی ایجاد نمی‌شود بلکه قیمت آن نیز بالاتر می‌رود، تاکید کرد: اکنون عرضه کنندگان پوشاک برای فصل سرما جنس تهیه کرده‌اند و اوج فروش این نوع لباس نیز در آذرماه است و اگر نتوانند لباس‌ها را در این مدت بفروشند مجبورند آنها را در ماه دیگر با نصف یا یک سوم قیمت حراج کنند.

    عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان پوشاک کرمانشاه اجناس خود را از طریق چک خریداری می‌کنند و اگر نتوانند در موعد مقرر جنس‌ها را به فروش برسانند و چک‌ها را پاس کنند، ورشکسته خواهند شد.

    بیات خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد پوشاک فروشان کرمانشاه مستاجر هستند و در شرایط سخت کنونی باید به فکر اجاره مغازه خود هم باشند.

    وی ادامه این روند را باعث تعطیلی سه هزار واحد صنفی پوشاک شهر کرمانشاه دانست و عنوان کرد: در هر یک از این مغازه‌ها حداقل سه نفر کار می‌کنند و با این روند ۹۰۰۰ نفر بیکار خواهند شد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان  پوشاک کرمانشاه با توجه به مشکلات ویژه‌ای که این صنف دارند خواستار در نظر گرفتن شرایط خاص برای آنها شد و گفت: تقاضا داریم اجازه بدهند صنف پوشاک حداقل چند ساعت در روز فعالیت داشته باشد.

    بیات یادآوری کرد: از سوی دیگر صنف پوشاک امیدی به حمایت‌هایی که مدام از آن صحبت می‌شود ندارند، زیرا در دوره گذشته نیز هیچکدام از وعده‌های تسهیلات و … برای عرضه کنندگان پوشاک که جزو گروه‌های آسیب دیده محسوب شدند محقق نشد و ریالی کمک دریافت نکردند و اکنون نسبت به آن زمان هم شرایط وخیم‌تری دارند.

     

    منبع : خبرگزاری ایسنا

    Leave your comment